Klachten regeling TRAP
In de module van TRAP kickboksen hebben wij veiligheid hoog in het vaandel. Zorg dragen dat alle deelnemers zich gehoord voelen en de ruimte krijgen om wensen en behoeften te communiceren. Dit vinden wij uiteraard daarom bij deelnemers van onze opleiding ook erg belangrijk. Toch kan het altijd gebeuren dat er iets niet naar wens verloopt. Daar bieden wij meerdere oplossingen voor.
Wat te doen bij een klacht?
- Stap 1: Bespreek het met de hoofddocent of co-docent
Vaak kan een klacht worden opgelost door het direct te bespreken met de trainer. Die heeft het wellicht zelf zien gebeuren of veroorzaakt. Ook is dit de meest passende persoon omdat hij die dag leiding geeft aan de groep. - Stap 2: Formele klacht indienen
Komen jullie er op dat moment samen niet uit? Dan kun je jouw geschreven klacht indienen bij info@trapkickboksen.nl. Dan kunnen wij met het hele TRAP team samen kijken naar een passende oplossing. Je klacht wordt vertrouwelijk behandeld. Wel zijn wij wettelijk verplicht om de klachten en wijze van afhandeling te registreren. Binnen drie weken zullen wij dan schriftelijk reageren op de klacht. Mocht er langer de tijd nodig zijn om onderzoek te doen of informatie in te winnen, zullen wij dit helder communiceren in de reactie mail. - Stap 3: Neutrale externe partner
In lijn met ons vakgebied, hanteren wij dezelfde hoge kwaliteitsstandaard voor afhandeling van klachten als in ons therapeutische werk. Voorheen verliep dit via de NVPMT (Nederlandse Vereniging voor Psychomotorische Therapie). Inmiddels is dit centraler geregeld bij de overkoepelende organisatie Vaktherapie Nederland. Aansluitend staat de gang naar de rechter ook nog open. Ook Vaktherapie Nederland zorgt ervoor dat klachten onafhankelijk en zorgvuldig worden behandeld.
Vermeld altijd je contactgegevens, een duidelijke omschrijving van de klacht, de plaats/tijd van het voorval en de gegevens van de therapeut.
E-mail: klacht@vaktherapie.nl
Post: Vaktherapie Nederland, Stationsplein 127, 3818 LE Amersfoort
Hoe werkt de procedure van Vaktherapie Nederland?
- Een onafhankelijke klachtencommissie behandelt jouw klacht. De commissie onderzoekt de klacht en hoort zowel jou als de betrokken therapeut.
- Bij klachten over psychomotorische therapeuten zitten er altijd twee NVPMTāleden in de commissie, naast een onafhankelijke voorzitter.
- Binnen zes maanden ontvang je een uitspraak.
- De therapeut krijgt de kans om schriftelijk te reageren.
- De commissie kan getuigen horen en een hoorzitting organiseren.
- Binnen zes maanden ontvang je een uitspraak.
- De commissie beoordeelt of de therapeut heeft gehandeld volgens de beroepscode van de NVPMT. Indien nodig kan zij disciplinaire maatregelen opleggen.